Nauka relaksacji i koncentracji.

Prawo Przyciągania to cudowny temat i niezwykle intrygujący.  To fascynujące że otrzymujemy dokładnie to, o co prosimy.

Proszenie to skupianie uwagi na czymś, a zatem otrzymujemy to, na czym skupiamy nasze myśli.

To bardzo proste. Schody zaczynają się dopiero wtedy gdy mamy formułować myśli bowiem nasz system wartości i przekonań nie zawsze jest zgodny z tym czego pragniemy doświadczyć. Nasze przekonania to jak filtry, przez które postrzegamy świat.

Istnieją tylko dwie możliwości, dwa motywatory, naszego działania.

1. Unikanie czegoś
2. Dążenie do czegoś.

Unikanie  to koncentracja myśli na tym czego nie chcemy i działanie nacechowanie lękiem. Pracujemy by uniknąć biedy, płacimy rachunki by uniknąć komornika . Ciągle się o coś martwimy, ciągle czujemy zagrożenie.

Efekt jest taki że dokładnie dostajemy to czego nie chcemy. Bo na tym skupiamy naszą uwagę, myśli i uczucia.

Dążenie natomiast to jest kroczenie przez życie odważnie , prosto do wyznaczonego celu, ufność , że damy radę.

Pragniemy się zmienić ale nie pozwalają nam na to nasze przekonania.
Jak je zmienić? Czy to możliwe?

Ludzie mają tak naprawdę dwa  sposoby myślenia i podejmowania decyzji, zależnie od tego jaki rodzaj autorytetu przyjmują.

1. Ludzie o autorytecie wewnętrznym sami dobrze wiedzą co mają robić, jakie decyzje podjąć bo dla nich oni sami są autorytetem. Słuchają swojego wewnętrznego głosu, ufają mu są pełni wiary w słuszność.

2. Druga grupa to ludzie o autorytecie zewnętrznym, gdzie podejmowanie decyzji zależy od opinii innych ludzi. Tacy ludzie często podejmują decyzje na podstawie opinii a nie faktów i to jest często błędne. Nie słuchają wewnętrznego głosu intuicji, ba często nie zdają sobie nawet sprawy że coś takiego może istnieć.

Pytają mnie czasem co mają zrobić by to zmienić? Jakiego sposobu użyć, który byłby na tyle skuteczny by uwolnił ich od tego błędnego koła?

Kiedy podejmiesz decyzję że chcesz coś zmienić w swoim życiu i zdajesz sobie sprawę z tego że jedyną drogą jest zmiana sposobu myślenia to oznacza że nadszedł czas byś zaczął działać.

Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania wiedz że umysł i ciało to jedność , to wzajemne oddziaływanie na siebie.

Nie da się tego oddzielić, a jeżeli do tej pory myślałeś inaczej to czas na zmiany i ja Ci w tym pomogę.

Słyszałeś pewnie jaki dobroczynny skutek dla Ciała ma relaks. Odpoczynek, uwolnienie wszystkich napięć w ciele ma dobroczynny wpływ na umysł. Istnieje wiele metod relaksacji. Metoda Jacobsona, metoda Schulza i jeszcze kilka innych.

Ja skupię się teraz na metodzie Silvy. Nie będę opisywał tutaj sposobu działania mózgu. Odsyłam do literatury na ten temat. Powiem tylko że ludzi mózg pracuje w czterech częstotliwościach od których zależy jego funkcje.  Odbywa się to w oparciu o ilość cykli na sekundę.

* Stan Beta to od 14 do 20 c\s. Nasze ciało i umysł są wówczas aktywne a wzrok wyostrzony.

* Stan Alfa  to od 7 do 14 c\s. Ten stan jest związany z bardzo płytkim snem.

* Stan Teta to od 4 do 7 c\s. W tym stanie pojawia się głęboki sen, na tym poziomie ma też miejsce hipnoza

* Stan Delta to mniej niż 4 c\s. Stan ten jest związany z najgłębszym snem.

Nas interesuje stan Alfa , w którym to stanie możemy jaśniej myśleć, dłuższy czas utrzymywać koncentrację. W stanie tym umysł się relaksuje, ponieważ uspokaja się nawałnica myśli świadomego stanu Beta.

Co za tym idzie wprowadzane afirmacje będące nowymi programami podświadomości  nie podlegają działaniu flitów przekonań, które skutecznie uniemożliwiają wdrukowanie nowego programu w przypadku stanu Beta i właśnie z tego powodu jest to takie istotne.

No ale dość teorii. Proponuję Ci ćwiczenie, Twoje pierwsze doświadczenie ze stanem Alfa.

Możesz wykonać następujące czynności.

1. Kiedy obudzisz się rano wstań i odwiedź łazienkę . Nastaw budzik by dzwonił za 15 min. na wypadek gdybyś zasnął.

2. Usiądź wygodnie upewniając się że masz prosty kręgosłup.Zamknij oczy a gałki oczne umieść lekko do góry w kierunku linii brwi. Takie ułożenie zwiększa emisję fal Alfa w mózgu.

3. Licz w myśli od 100 do 1. przerwy pomiędzy liczbami powinny trwać ok 1 sekundy.

4. Kiedy doliczysz do jednego wyobrażaj sobie siebie lub to co chcesz by się stało. Powiedz w myślach do siebie. “Każdego dnia staję się coraz lepszy” lub jakąś inną afirmację.

5. Następnie powiedz sobie “policzę teraz od 1 do 5 , a kiedy dojdę do 5 otworzę oczy, poczuję się dobrze, całkowicie zrelaksowany i wypoczęty, poczuję się lepiej niż wcześnie.

Nie przejmuj się jeśli zgubisz się, lub przyśniesz. Weź głęboki wdech i licz dalej poczynając od miejsca w którym się zgubiłeś.

“40 dni, które mogą zmienić Twoje życie na lepsze”

Wiesz już co zrobić jutro rano. Ale co później?
Twój program treningowy może wyglądać tak.

* Licz od 100 do 1   przez 10 poranków

* Licz od   50 do 1   przez 10 poranków

* Licz od   25 do 1   przez 10 poranków

* Licz od   10 do 1   przez 10 poranków.

Po czterdziestu dniach zaczniesz odliczać od 5 do jednego i zaczniesz korzystać z poziomu Alfa.

Nie przejmuj się niepowodzeniami jeśli się pojawią i tak tego dokonasz bo tego chcesz. Czyż nie?

Istnieje inna odmiana tego ćwiczenia, która ćwiczy koncentrację na jednym temacie, a tak w nawiasie to czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym ile sekund potrafisz nie podzielnie być skupionym na jednej rzeczy? 10 sek 20 sek? a może 30 sek?

Umiejętność niepodzielnego skupienia przez kilka albo nawet kilkanaście minut to klucz do sukcesu.

Przedstawię Ci inną odmianę poprzedniego ćwiczenia, która trenuje również koncentrację a poza tym wpływa na zmniejszenie poczucia rozproszenia i myślowego zamętu a jednocześnie zwiększa poziom skupienia i przytomności umysłu.

Ponadto technika ta sprzyja wewnętrznemu procesowi regeneracji ciała i psychiki sprzyja pozytywnemu i twórczemu nastawieniu się do rzeczywistości.

Dzięki zastosowaniu odliczania wstecznego wyzwalasz stan większego osadzenia w sobie i pozwalasz powrócić wszystkim rozbieganym myślom z powrotem do ich źródła.

  • Zastosowana metoda celowego tworzenia i rozpuszczania obrazów w świadomości należy do specjalnej grupy technik aktywizujących nasz twórczy potencjał.
    Rozwija intuicją , wprowadza spokój oraz zdolność do bardziej świadomego i konstruktywnego posługiwania się umysłem.

Wyobraź sobie że stoisz przed tablicą. W jednej ręce trzymasz kredę a w drugiej gąbkę do ścierania. Jedną ręką możesz zapisywać liczby a drugą możesz wymazywać. Wykonaj tę wizualizację  połączoną z odliczaniem od 100 . do 1.

W czasie gdy zapisujesz i wymazujesz liczby oddychasz naturalnie,swobodnie. Pomiędzy poszczególnymi liczbami wykonujesz jeden świadomy oddech.

Tak więc wyobraź sobie że zapisujesz liczbę 100 a następnie drugą ręką wymazujesz ją całkowicie.
Robisz świadomy wdech i wydech. Wszystko znika i pozostaje czysta tablica. Następnie zapisujesz liczbę 99 i wymazujesz i tak do jednego.
Zapisujesz 1 i wymazujesz. Znika wszystko. Znikają wszystkie myśli. Robisz świadomy wdech i wydech. Czujesz się bardziej wyciszony i odprężony. Twoje ciało jest zrelaksowane a oddech rytmiczny i naturalny.

Z każdym wdechem napełniasz się nową energią. Z każdym wydechem uwalniasz się od zużytego powietrza i zmęczenia i napięć

Dalej wszystko jest tak jak w poprzednim ćwiczeniu.

Życzę owocnej pracy.

W następnym odcinku opowiem Ci:

1. O wyzwalaczach stanu relaksu , gdzie możesz nauczyć się jak można osiągnąć stan Alfa z a pomocą przysłowiowego jednego kliknięcia palcami.

2. O wizualizacji i o sposobach wykorzystania właściwości ludzkiego mózgu do tworzenia obrazów takich, jakie z całą pewnością zaakceptuje Twoja podświadomość.

Sławomir Bień

Przeczytaj także

  1. Nauka cudów Gregg Braden część III – ludzkie emocje mają moc zmiany, kształtu DNA
  2. Oto dlaczego masz bezpośredni wpływ na swoje życie
  3. Więcej życia – nauka jak zostać bogatym
  4. Masz wpływ na swoje życie
  5. Nauka cudów Gregg Braden – podsumowanie 3 wcześniejszych eksperymentów

Silne talizmany dla 7 czakr >

bransoletka_dla-_7_czakr_OM_zlota4 meski_7czakr_podwojny1