Zwracanie uwagi na własny oddech odciąga uwagę od myślenia i tworzy przestrzeń. To jeden ze sposobów wyostrzania świadomości.

Zwracanie uwagi na własny oddech odciąga uwagę od myślenia i tworzy przestrzeń. To jeden ze sposobów wyostrzania świadomości. Chociaż pełnia świadomości już istnieje w swej nieprzejawionej postaci, to my mamy wprowadzać świadomość w ów wymiar.

Zwracaj uwagę na swoje oddychanie. Zauważaj wrażenia, jakie się wtedy pojawiają. Poczuj, jak powietrze wchodzi do twojego ciała i z niego wychodzi; jak podczas wdechu i wydechu lekko unosi się i opada klatka piersiowa i brzuch. Jeden świadomy oddech wystarczy, aby wytworzyć trochę przestrzeni tam, gdzie wcześniej płynął nieprzerwany strumień myśli. Jeden świadomy oddech (a jeszcze lepiej: dwa lub trzy) wykonywany wiele razy dziennie, to doskonały sposób wnoszenia przestrzeni w twoje życie. (..)

Oddychanie nie jest w zasadzie tym, co robisz, lecz tym, czego jesteś świadkiem, gdy trwa. Oddychanie odbywa się samoczynnie. Wykonuje je inteligencja znajdująca się w ciele. Wystarczy, że się temu przyglądasz. Nie potrzeba żadnego napięcia ani wysiłku. Zauważ także krótkie zamieranie oddechu, a zwłaszcza nieruchomy punkt na końcu wydechu, zanim znowu zaczynasz nabierać powietrza. U wielu osób oddech jest nienaturalnie płytki. Im uważniej śledzisz swoje oddychanie, tym więcej odzyska ono naturalnej głębi

~Eckhart Tolle

Przeczytaj także

  1. Eckhart Tolle – odkryj wewnętrzną przestrzeń poprzez tworzenie przerw w strumieniu myśli
  2. Dzień uwagi – poszerzenie swojej świadomości
  3. Kontrastowa sytuacja i dwie możliwości kierunku uwagi (dobra, zła)
  4. Usuń z “tego” swoją uwagę i nakieruj ją na coś innego
  5. Formujesz swoje prośby ze świadomości BRAKU czy świadomości PRAGNIENIA?

Silne talizmany dla 7 czakr >

bransoletka_dla-_7_czakr_OM_zlota4 meski_7czakr_podwojny1

One thought on “Zwracanie uwagi na własny oddech odciąga uwagę od myślenia i tworzy przestrzeń. To jeden ze sposobów wyostrzania świadomości.

  1. ODDECH to podstawa wejscia w “siebie”…gdy oddycham na poczatku medytacji wyciszam sie, natlok mysli ulega wygaszeniu i faktycznie pojawia sie przestrzen, ktorej na codzien tak bardzo “nam” brakuje. Uwaznym oddychaniem jestem w stanie wniesc harmonie nie tylko w umysl ale i w caly organizm…..cudowne uczucie niosace wspaniale doswiadczenie….moment miedzy wydechem a wdechem…jest niedoopisania…. natrafilam na ten wpis na “chybil trafil”… ponownie ..:) ….
    namaste

Odpowiedz na Ewa Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>