Jak skutecznie zarządzać swoim czasem i mieć produktywny dzień

Ludzie ciągle narzekają, że nie mają na nic czasu, a tak naprawdę nie potrafią go sobie odpowiednio zorganizować.
Nie wierzysz?? No to zacznij świadomie podchodzić do tego jak spędzasz swój dzień, tylko nie przestrasz się jak zobaczysz ile czasu marnujesz.

Wiesz przecież, że doba ma 24 godziny i nic tego nie zmieni, albo lepiej zaczniesz wykorzystywać dany ci czas, albo będziesz ciągle narzekał na jego brak.

Musisz nauczyć się zarządzać sobą w czasie, ponieważ choćbyś chciał to nie masz wpływu na czas. Nie możesz go zatrzymać ani cofnąć, to od ciebie i od tego czy nauczysz się odpowiednio odnaleźć siebie w tym czasie zależy czy będzie to produktywny dzień czy też nie.

Nigdy nie będziesz panem czasu, ale zawsze możesz być panem samego siebie.

Żeby lepiej zorganizować swój czas pracy, musimy uświadomić sobie najpierw, jakie błędy są przez nas popełniane, ponieważ bez tego nie będziemy mieli pojęcia, co też musimy skorygować.
Przeanalizowanie tego jak zarządzamy sobą w swoim czasie może być dla nas szokiem, ale zdobyte dzięki analizie informacje są niezbędne do wprowadzenia korekty.

Ćwiczenie
1. Czas – 2 tygodnie

Tydzień pierwszy
- zrób tabelkę, w której umieścisz każdy dzień tygodnia, a następnie spisuj każdego dnia, jakimi zadaniami wypełniasz konkretne godziny. Notuj w nim wszystkie czynności i czas ich trwania, bez żadnego wyjątku.
Pozwoli ci to zobaczyć czy to, co robisz jest ci naprawdę potrzebne, czy też tylko zapychasz czas, a później tłumaczysz, że nie masz go za wiele.

Tydzień drugi
- zrób taką samą tabelkę z tym, że teraz planuj świadomie czas, który zamierzasz spędzić każdego dnia.

Np., jeśli wpiszesz do tabelki, iż od 16-18 będziesz zajmował się pracą przy komputerze, to niech będzie to praca, a nie czytanie prasy internetowej, sprawdzanie najnowszych newsów.
Zobacz, jeżeli przez godzinę czasu będziesz serfował po Internecie, a przez godzinę pracował to jak można nazwać to dwugodzinną pracą???

Ludzie często robią sobie złudne wrażenie wykonywania jakiejś czynności, a tak naprawdę zajmują się całkiem nie potrzebnymi rzeczami.

Czas człowieka jest ograniczony. Doba ma 24 godziny. Nie da się tego czasu wydłużyć. Planując swój dzień dobrze było by, abyś wziął pod uwagę to jak w różnych porach dnia masz różny stopień wydajności.

Niektórym ludziom najlepiej uczy się wieczorem, a niektórym wieczorem ciężko jest nawet przeczytać ulubioną książkę.
Znasz siebie najlepiej i jestem pewna, iż jeśli tylko dobrze przyjrzysz się sobie będziesz potrafił doskonale umiejscowić zadania w swoim własnym planie dnia.

Większość ludzi najefektywniej pracuje w godzinach porannych, później ich efektywność spada i jest to lepszy czas na zajęcie się rzeczami mniej ważnymi, niż gdyby mieli swój dzień zaczynać od  mniej ważnych rzeczy.

Mając już gotowe zadania do wykonania w każdym dniu czas, aby teraz podzielić je na:
1. Pilne i ważne – kolor czerwony
2. Niepilne, ale ważne – kolor niebieski
3. Pilne, ale nieważne – kolor zielony
4. Niepilne, nieważne – kolor żółty

Punkt 1
Mówi o rzeczach pilnych i ważnych, są to rzeczy, które musimy zrobić w pierwszej kolejności. Nie mogą one czekać. Zadania zaznaczone jedynką traktujemy priorytetowo.

Punkt 2
Mówi o rzeczach ważnych, ale już nie tak pilnych.
Zadania zaznaczone dwójką, możemy planować z większym wyprzedzeniem.
Zaniedbanie jakiegoś zadania z tego podpunktu nie będą miały już tak dużych konsekwencji, w przypadku gdybyśmy dopuścili się tego w punkcie pierwszym.
Świadomość tego, że możemy wcześniej zaplanować sobie zadania w tym punkcie, powinna jednak sprawić, iż nie będziemy musieli borykać się z zaniedbaniem, któregoś z podpunktów.

Punkt 3
Mówi o rzeczach pilnych, ale nieważnych, czyli umieszczamy pod takim podpunktem rzeczy, które nie przyniosą nam konsekwencji, jeżeli się lekko opóźnią.
Można pod tym podpunktem umieścić rzeczy takie jak np. napisanie e-maila, wykonanie telefonu do klienta itp.

Punkt 4
Mówi o rzeczach, które nie są pilne ani ważne.
Sprawy te nie mają konkretnego terminu wykonania, lecz dobrze jest zapisywać takie drobiazgi, aby później do nich wrócić.
Nie zapisanie nawet kilku drobiazgów, cechuję się tym, że w obowiązkach dnia codziennego całkowicie o nich zapomnisz.

Zapisuj wszystko. Po to masz podział na cztery etapy ważności spraw, aby nic nie umknęło twojemu umysłowi. Co zapiszesz raz, zostanie już na kartce. Pozwalając sobie na nie zapisanie informacji, pozwalasz sobie na zapomnienie o niej nawet na dłuższy czas.

W takiej najprostszej tabelce, możesz określić swoje zadania, używając poszczególnych kolorów, określających ważność twoich zadań (czerwony, niebieski, zielony, żółty)

Naucz się rozróżniać, jakie sprawy są dla ciebie priorytetami.
Przeanalizuj wszystkie sprawy z powyższego ćwiczenia z tygodnia pierwszego,
a później odpowiedz sobie na kilka przykładowych pytań:

1. Które z nich były pilne i ważne?
2. Które z nich były ważne, ale nie zbyt pilne?
3. Które z nich były pilne, ale nie zbyt ważne?
4. Które z nich były nieważne, jak też niezbyt pilne?

Ustalenie priorytetów, to bardzo istotna sprawa, bo co z tego, iż byłbyś zajęty dosłownie cały dzień, jakbyś zajmował się rzeczami niezbyt posuwającymi cię do przodu w realizacji twoich celów.
Oceń, jakie zadania są dla ciebie najistotniejsze i to właśnie im poświęć najwięcej twojego zaangażowania.

Poświęć swoją energię na zadania, które przybliżą cię do celu. Robiąc to, co słuszne zyskujemy dodatkową motywację i siłę.

Dojście do sukcesu przede wszystkim to praca nad samym sobą.
Bądź świadom tego, iż będziesz musiał wyuczyć się określonych cech /bądź popracować nad nimi, jeżeli już takowe posiadasz/.
Takimi cechami mogą być: /mówię mogą, ponieważ każdy mógłby indywidualnie jakieś cechy dodać jeszcze dla samego siebie/

  1. Umiejętność komunikowania się
  2. Ciągłe doskonalenie tego, co się robi
  3. Zarządzanie samym sobą w czasie
  4. Umiejętność precyzowania swoich celów
  5. Umiejętność spisywania swoich celów
  6. Umiejętność koncentracji na ważnych zadaniach
  7. Umiejętność realizacji wyznaczonych sobie zadań
  8. Umiejętność sprawdzania dokonywanych postępów

Kluczem do sukcesu jest wyrobienie w sobie tych umiejętności i aktywnym używaniu ich w swoim życiu.

______________________________________________________

Elżbieta Wolna (Maszke) - prowadząca blog Baczna obserwatorka życia, ciesząca się każdą chwilą, wyciągająca wnioski ze swoich poczynań. Wciąż udoskonalająca swoje życie, pragnąca rozwoju i intensywności doświadczeń.

Autorka innowacyjnego szkolenia “Jak doświadczyć fizycznej manifestacji swoich pragnień”

______________________________________________________

Kim jestem?

Nazywam się Elżbieta Wolna (Maszke)

Każdego dnia motywuję i inspiruję innych do pozytywnego myślenia. Na moim blogu odnajdziesz mnóstwo darmowej wiedzy. Rozwój osobisty jest moją pasją, a tysiące uczestników moich szkoleń, którzy po współpracy ze mną nadali pozytywny bieg swojemu życiu są moją dumą.

Do dnia dzisiejszego z mojej wiedzy skorzystało 46381 osób z Polski i zagranicy.

Jestem autorką 4 bestsellerowych szkoleń, 100 dniowego kursu motywacyjnego oraz e-booków, które wykorzystują siłę Prawa Przyciągania do świadomego tworzenia wymarzonej przyszłości.

Tworzę również talizmany z naturalną energią, emanującą z kamieni półszlachetnych, aby każdy mógł korzystać z ich niezwykłego wpływu, nosząc je jako bransoletkę – talizman. Kamienie te wpływają na nasze ciało, uzdrawiają uczucia i umysł. Odnajdziesz je w moim pozytywnym sklepie.

Od 2014 r właścicielami moich talizmanów są już 54.472 osoby z Polski oraz zagranicy. Kilka opinii moich szkoleniach, talizmanach i o mnie, możesz przeczytać na moim blogu. Natomiast wszystkie opinie odnajdziesz przy poszczególnym produkcie w moim pozytywnym sklepie.

Jeśli masz pytanie napisz elzbieta@maszke.pl

Przeczytaj także

  1. Łatwo jest tworzyć swoje przyszłe doświadczenia, jednak najpierw trzeba nauczyć się zarządzać energią jaka przepływa przez nas.
  2. Dobrze mieć Anielskie wsparcie!
  3. Dowiedz się, jak skutecznie wizualizować i sięgać po (pozornie) niemożliwe!
  4. Współpracuj ze swoim podświadomym umysłem, Przedstaw swoje pragnienia w sposób najbardziej przejrzysty i zrozumiały
  5. Jeśli czegoś oczekuje, a się to nie zdarzy, to będę rozczarowana. Czy nie lepiej nie mieć oczekiwań?

SILNE BRANSOLETKI CZAKROWE >

silna bransoletka czakrowa dla kobiet Silna bransoletka czakrowa dla mężczyzn

One thought on “Jak skutecznie zarządzać swoim czasem i mieć produktywny dzień

  1. Cudownie otrzymywać wszystko w odpowiednim momencie :) Dziękuję !
    Każdy dzień zaczyna się i kończy, a ja czasami mam wrażenie, że mogłam o wiele efektywniej wypełnić każdą godzinę… spisując sobie taki plan jeszcze bardziej świadomie będę miała wpływ na siebie, a tym samym skończą się śmieszne wymówki, iluzje jak to rzekomo coś się robi…(choć i tak już się ogromnie wiele zmieniło…) Więc od teraz do dzieła ! :) I jeszcze raz stokrotne dzięki ! Pozdrawiam :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>