6/6 kroków do przełamania negatywnego wzorca emocjonalnego

Odkryłem, że ilekroć odczuwam cierpienie, mogę bardzo szybko postawić sześć kroków, które pozwolą mi złamać ograniczający mnie wzorzec emocjonalny, znaleźć korzyści płynące z tego uczucia i nastawić się w taki sposób, by w przyszłości wyciągać z cierpienia właściwe wnioski, aby móc się go szybciej pozbyć.

KROK SZÓSTY – ZNAJDŹ W SOBIE ENTUZJAZM I PRZYSTĄP DO DZIAŁANIA

Postawiłeś już pięć pierwszych kroków. Zidentyfikowałeś swoje prawdziwe uczucie oraz nazwałeś je właściwie. Wzbudziłeś w sobie ciekawość i odkryłeś, jakie jest rzeczywiste znaczenie tego uczucia oraz jakie płyną z niego wnioski na przyszłość.
Znalazłeś sposób zaradzenia sytuacji poprzez powtórzenie działań, XI. które podejmowałeś w przeszłości, radząc sobie z tymi samymi emocjami. Wyćwiczyłeś tę nową strategię, by móc jej używać również w przyszłości, oraz nabrałeś pewności, że możesz sobie z nią radzić.
Ostatni krok jest oczywisty: NABIERZ ENTUZJAZMU I PRZYSTĄP DO DZIAŁANIA.

Czy fakt, że możesz sobie poradzić z własnymi emocjami, nie jest podniecający? Zrób więc coś, by udowodnić sobie, że możesz to zrobić. Nie pozwól, by twoje emocje cię blokowały. Zastosuj to, co przećwiczyłeś już w wyobraźni, i zmień swoje postrzeganie rzeczywistości lub działania. Pamiętaj, że podejmując te kroki, zmieniasz swoje obecne samopoczucie, lecz również i o tym, że w przyszłości te same uczucia nie będą już ci sprawiać problemów. Za pomocą tych sześciu prostych kroków możesz opanować dosłownie każdą emocję, która pojawi się w twoim życiu.

Jeśli będziesz musiał radzić sobie z tym samym problemem kilka razy, metoda ta pomoże Ci zidentyfikować gotowy już wzorzec i zmienić negatywne emocje w bardzo krótkim czasie.

Dlatego właśnie powinieneś ćwiczyć metodę sześciu kroków. Jak wszystkie inne nowości, może być to początkowo uciążliwe, ale im częściej będziesz po nią sięgał, tym łatwiej będzie ci ją stosować i bardzo szybko przekonasz się, że możesz doskonale kierować samym sobą nawet w terenie, który poprzednio uznawałeś za emocjonalne pole minowe.
Pamiętaj, że najlepiej zaradzić emocjom w chwili, kiedy się po raz pierwszy pojawią. O wiele trudniej przerwać wzorzec emocjonalny, który już w pełni się rozwinął. Chorobę najlepiej uzdrawiać w początkowej fazie. Wykorzystuj więc tę metodę, kiedy tylko odbierzesz wezwanie do działania, a szybko spostrzeżesz, że możesz sobie poradzić ze wszystkimi emocjami.

“Nie da się zmienić ciemności w światłość ani apatii w ruch bez udziału emocji.” CARL JUNG

Obudź w sobie olbrzyma – A. Robbins

Continue reading

5/6 kroków do przełamania negatywnego wzorca emocjonalnego

Odkryłem, że ilekroć odczuwam cierpienie, mogę bardzo szybko postawić sześć kroków, które pozwolą mi złamać ograniczający mnie wzorzec emocjonalny, znaleźć korzyści płynące z tego uczucia i nastawić się w taki sposób, by w przyszłości wyciągać z cierpienia właściwe wnioski, aby móc się go szybciej pozbyć.

KROK PIĄTY – NABIERZ PEWNOŚCI, ŻE MOŻESZ SOBIE Z WŁASNYM PROBLEMEM PORADZIĆ NIE TYLKO DZISIAJ, ALE I W PRZYSZŁOŚCI.

Powinieneś nabrać pewności, że potrafisz sobie łatwo poradzić z podobnymi emocjami w przyszłości, że znalazłeś na to wspaniały sposób.
Możesz choćby dokładnie zapamiętać sposoby, które pomogły ci w przeszłości, i ĆWICZYĆ je, wyobrażając sobie, że będziesz stosował tę samą technikę, kiedy pojawi się podobne wezwanie do działania. Przedstaw to sobie ze wszystkimi szczegółami, zobacz, usłysz i poczuj, jak łatwo sobie z tym problemem radzisz.
Powtarzanie tego ćwiczenia z odpowiednim napięciem emocjonalnym wytworzy w tobie połączenie neuronowe, da ci pewność, że w przyszłości podobne sytuacje nie będą dla ciebie problemem. Dodatkowo wypisz na kartce trzy lub cztery inne sposoby, za pomocą których możesz zmienić swoją percepcję, kiedy następnym razem pojawi się ten sam sygnał. Mogą to być sposoby zmiany wzorca komunikowania własnych potrzeb i uczuć albo sposoby, które pomogą ci zmienić działania podejmowane w tej konkretnej sytuacji.

Obudź w sobie olbrzyma – A. Robbins

Continue reading

4/6 kroków do przełamania negatywnego wzorca emocjonalnego

Odkryłem, że ilekroć odczuwam cierpienie, mogę bardzo szybko postawić sześć kroków, które pozwolą mi złamać ograniczający mnie wzorzec emocjonalny, znaleźć korzyści płynące z tego uczucia i nastawić się w taki sposób, by w przyszłości wyciągać z cierpienia właściwe wnioski, aby móc się go szybciej pozbyć.

KROK CZWARTY – UWIERZ W SIEBIE. NABIERZ PEWNOŚCI, ŻE MOŻESZ SOBIE PORADZIĆ Z WŁASNYMI EMOCJAMI W JEDNEJ CHWILI.

NAJSZYBSZY, NAJPROSTSZY I NAJSKUTECZNIEJSZY ZNANY MI SPOSÓB RADZENIA SOBIE Z WŁASNYMI EMOCJAMI TO PRZYPOMNIEĆ SOBIE SYTUACJĘ, W KTÓREJ CZUŁEŚ SIĘ PODOBNIE I POTRAFIŁEŚ SOBIE Z TYMI UCZUCIAMI PORADZIĆ.
Ponieważ poradziłeś sobie z tym w przeszłości, z pewnością możesz to zrobić również i dzisiaj.
Jeśli bowiem otrzymałeś takie samo wezwanie do działania i zareagowałeś na nie w jakikolwiek sposób, dysponujesz już strategią zmiany stanów emocjonalnych. Pomyśl więc o sytuacji, w której odczuwałeś podobne emocje, i przypomnij sobie pozytywne sposoby, za pomocą których poradziłeś sobie z tymi emocjami.

Wykorzystaj tę przeszłą sytuację jako wzorzec, listę czynności, które musisz wykonać natychmiast, aby poradzić sobie ze swoim problemem.

  • Co zrobiłeś wtedy?
  • Czy zacząłeś koncentrować się na czymś innym?
  • Czy zadałeś sobie inne pytania?
  • A może zmieniłeś sposób postrzegania sytuacji zewnętrznych?
  • Czy podjąłeś jakieś nowe działania?

Zdecyduj z całą mocą, że i tym razem pomoże ci to równie skutecznie, jak poprzednio. Jeśli na przykład odczuwasz depresję, a kiedyś wcześniej udało ci się już ją zwalczyć, zadaj sobie pytanie: „Co wtedy zrobiłem?” Czy podjąłeś wówczas jakieś nowe działania? Czy na przykład poszedłeś na spacer albo zatelefonowałeś do kogoś? Kiedy już przypomnisz sobie, co wtedy zrobiłeś, zrób to raz jeszcze, a przekonasz się, że osiągniesz podobne rezultaty.

Obudź w sobie olbrzyma – A. Robbins

Continue reading

3/6 kroków do przełamania negatywnego wzorca emocjonalnego

Odkryłem, że ilekroć odczuwam cierpienie, mogę bardzo szybko postawić sześć kroków, które pozwolą mi złamać ograniczający mnie wzorzec emocjonalny, znaleźć korzyści płynące z tego uczucia i nastawić się w taki sposób, by w przyszłości wyciągać z cierpienia właściwe wnioski, aby móc się go szybciej pozbyć. Zobaczmy więc, co to za kroki.

KROK TRZECI – BĄDŹ CIEKAW TEGO, CO MÓWIĄ CI EMOCJE

Czy wiesz, jak wielką siłę daje zmiana stanów emocjonalnych?
Jeśli wprowadzisz się w stan umysłu, w którym naprawdę będziesz się chciał czegoś nauczyć, natychmiast zakłóci to Twój dotychczasowy wzorzec emocjonalny i pozwoli ci dowiedzieć się bardzo wiele o sobie samym. CIEKAWOŚĆ POMOŻE CI ZAPANOWAĆ NAD EMOCJAMI, ROZWIĄZAĆ WŁASNY PROBLEM I ZAPOBIEC JEGO POWTARZANIU SIĘ W PRZYSZŁOŚCI.
Jak tylko zaczniesz odczuwać jakąś emocję, zainteresuj się, co ma ci ona do zaoferowania.
Co musisz zrobić, żeby poczuć się lepiej?

Na przykład jeśli czujesz się samotny, zadaj sobie pytanie:
„Czy to możliwe, że moja interpretacja jest niewłaściwa, że nie jestem samotny i mam wielu różnych przyjaciół? Jeśli dam im znać, że chcę się z nimi spotkać, czy nie przyjdą do mnie z radością? Czy moja samotność przekazuje mi wiadomość, że muszę podjąć jakieś działania, że muszę wychodzić do ludzi i wiązać się z nimi?”

Oto kilka pytań, które możesz sobie zadawać, by wzbudzić w sobie ciekawość własnych emocji:

  • Co naprawdę chciałbym czuć?
  • O czym muszę się przekonać, bym odczuwał to, co odczuwałem dotychczas?
  • Co skłonny jestem zrobić, aby znaleźć jakieś rozwiązanie i zastosować je natychmiast?
  • Czego mogę się z tej sytuacji nauczyć?

Kiedy zainteresujesz się i zaciekawisz własnymi emocjami, dowiesz się o nich bardzo wiele i będziesz to mógł wykorzystać nie tylko teraz, ale i w przyszłości.

Obudź w sobie olbrzyma – A. Robbins

Continue reading

2/6 kroków do przełamania negatywnego wzorca emocjonalnego

Odkryłem, że ilekroć odczuwam cierpienie, mogę bardzo szybko postawić sześć kroków, które pozwolą mi złamać ograniczający mnie wzorzec emocjonalny, znaleźć korzyści płynące z tego uczucia i nastawić się w taki sposób, by w przyszłości wyciągać z cierpienia właściwe wnioski, aby móc się go szybciej pozbyć.

KROK DRUGI – UZNAJ I DOCEŃ SWOJE EMOCJE WIEDZĄC, ŻE CIĘ WSPIERAJĄ

Ostatnią rzeczą, której mógłbyś chcieć, jest przekonanie, że Twoje emocje są czymś złym. Świadomość, że cokolwiek czujesz, jest złe, stanowi wspaniały sposób na zniszczenie wszelkiej możliwości porozumiewania się z samym sobą i innymi.
Powinieneś być wdzięczny, że jest w twoim mózgu obszar wysyłający ci sygnały, które cię wspierają, wzywają do działania, informują o konieczności zmiany sposobu postrzegania albo określonej dziedziny twojego życia, albo jakiegoś aspektu twoich działań.
Kiedy zechcesz zaufać swoim emocjom, natychmiast skończysz wojnę, którą kiedyś toczyłeś sam ze sobą.
Zaufaj im więc, nawet jeśli ich w danej chwili nie rozumiesz, ponieważ każde twoje doświadczenie ma ci służyć w dokonywaniu zmian na lepsze. Bardzo rzadko uznanie emocji za niewłaściwą może spowodować jej zmniejszenie. Cokolwiek odrzucasz, zwykle wraca z większą siłą. ZACHOWAJ W SOBIE WDZIĘCZNOŚĆ ZA WSZYSTKIE EMOCJE, a szybko się przekonasz, że niemal natychmiast można je uspokoić, podobnie jak dziecko, które domaga się uwagi.

Obudź w sobie olbrzyma – A. Robbins

Continue reading